Kiegészítés

2019.11.11

Az import használata

Láthattuk, hogy a tkinter és random mosulokat különböző módon importáltuk. A tkinter modult is lehet úgy, hogy:

from tkinter import *

Ilyenkor már nem kell az utasításokban használni a tkinter szót.

canvas =Canvas()
canvas.pack()

Véletlen színek

Pythonban a színek 16-os számrendszerben vannak kódolva vagy a nevükkel.

canvas.create_oval(100, 100, 200, 200, fill='#00FFFF')
canvas.create_oval(100, 100, 200, 200, fill='blue') 

Ha teljesen véletlen színt szeretnénk alkalmazni, az összes lehetséges színből választva, célszerű létrehozni egy ilyen eljárást:

def rgb(r, g, b):
      return '#{:02x}{:02x}{:02x}'.format(r, g, b)

szin = rgb(randrange(256), randrange(256), randrange(256))
canvas.create_oval(10, 10, 100, 100, fill=szin)

Bemenet megadása

A bemeneti mezőbe (entry) az insert utasítás segítségével írhatunk szöveget.

entry1 = tkinter.Enty()
entry1.pack()
entry1.insert(0, 'Add meg a neved')

A bemeneti mezőben a program kezdetekor alapból benne lesz a "Add meg a neved" szöveg.

Az entry1.delete(0, tkinter.END) utasítás kitörli a bemeneti mezőben lévő szöveget a 0. karaktertől a végéig.

© 2023 Minden jog fenntartva.
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el