Kiegészítés
Az import használata
Láthattuk, hogy a tkinter és random mosulokat különböző módon importáltuk. A tkinter modult is lehet úgy, hogy:
from tkinter import *
Ilyenkor már nem kell az utasításokban használni a tkinter szót.
canvas =Canvas()
canvas.pack()
Véletlen színek
Pythonban a színek 16-os számrendszerben vannak kódolva vagy a nevükkel.
canvas.create_oval(100, 100, 200, 200, fill='#00FFFF')
canvas.create_oval(100, 100, 200, 200, fill='blue')
Ha teljesen véletlen színt szeretnénk alkalmazni, az összes lehetséges színből választva, célszerű létrehozni egy ilyen eljárást:
def rgb(r, g, b):
return '#{:02x}{:02x}{:02x}'.format(r, g, b)
szin = rgb(randrange(256), randrange(256), randrange(256))
canvas.create_oval(10, 10, 100, 100, fill=szin)
Bemenet megadása
A bemeneti mezőbe (entry) az insert utasítás segítségével írhatunk szöveget.
entry1 = tkinter.Enty()
entry1.pack()
entry1.insert(0, 'Add meg a neved')
A bemeneti mezőben a program kezdetekor alapból benne lesz a "Add meg a neved" szöveg.
Az entry1.delete(0, tkinter.END) utasítás kitörli a bemeneti mezőben lévő szöveget a 0. karaktertől a végéig.
